A munkáltatói márka a cég által képviselt külső és belső értékek és a dolgozóival való bánásmód összessége. Meghatározza, hogy milyen kép alakul ki a munkaerőpiacon a cégről, így legalább annyira fontos, mint a cég termékeinek marketingje.






Az MPS módszerei nem csupán arra koncentrálnak, hogy ügyfelünk külső megítélése jó legyen, hanem arra is, hogy a megszerzett munkavállalók hűségesek és boldogok legyenek a vállalatnál.
A munkáltatói márkaépítés ugyanis nem kizárólag egy külsősöknek szóló folyamat.
Az MPS-től ügyfeleink nem kizárólag kifelé koncentrált munkáltatói márkaépítési megoldásokat kaphatnak, hanem a munkavállalók megtartását is szem előtt tartó szolgáltatást, hiszen a kettő egymást erősítő folyamat.
Ugyanúgy meg kell szólítani a jelenlegi munkavállalót, hiszen a jó employer branding célja a munkavállalók megtartása egyaránt.
Ehhez különböző eszközöket lehet használni:


Egy másik eszköz, amely a cég szempontjából is profitábilis lehet egy ajánlási program, amelyben különféle díjazásért cserébe a munkavállalók ajánlhatnak új kollégákat pozíciókra.
Ezzel a cég csökkentheti némileg a toborzási költségeket is, miközben gyakorlatilag ingyen reklámot kap a saját kollégáitól.
A munkavállalók számára lényeges lehet az is, hogy mennyire tisztán van prezentálva számukra az előrelépési lehetőségek tárháza, az úgynevezett “employee journey” azaz a munkavállalói életút, vagyis, hogy milyen problémával hova fordulhatnak, milyen lehetőségeik vannak karrier és fejlődés szempontjából.


Ezeken kívül számos motivációs eszköz lehetséges, például egy közös belső közösségi média tér, amelyen kizárólag a jelenlegi kollégák posztolhatnak képeket, élményeket, kérdéseket és válaszokat, természetesen moderált környezetben.

Pelle Dávid
CEO

Összegyűjtöttük, mire érdemes figyelned, hogy projektjeid sikeresek legyenek, továbbá hogy a csapatod is azonosuljon a céges értékeiddel.
Töltsd le e-bookunkat, és ismerd meg azokat az eszközöket és módszereket, amelyek nemcsak a projekt gördülékenységét támogatják, hanem erősítik vállalatod vonzerejét és Employer Branding stratégiáját is!
